Los bericht bekijken
Oud 16 december 2019, 23:06   #830
werkman
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de miljoenste keer ivm de definitie van democratie:
Democratie strikt genomen: de meerderheid beslist en wat zij beslist wordt uitgevoerd, wat de oppositie ook melkt.

Maar daar zijn wij in onze actuele Westerse beschaving helemaal niet mee akkoord.
"Wij" hanteren het begrip: democratie naar Westers model.
Dat is democratie plus een aantal zaken. Zoals daar zijn onder andere: scheiding der machten, mensenrechten ...

Is dat nu zo moeilijk?

Voor U schijnbaar toch. Nergens maakt U noch uw partij problematiek over het feit dat de goddelijke onschendbaarheid; zonder enig toezicht; er moet zijn om ook uw nest zijn almacht te dienen.
Het is er sinds uw partij mocht behoren tot de onkreukbaren geen haar op verbeterd. En anders zwijgt U best of weet mij maar te zeggen of er een poging is geweest binnen of buiten uw partij om iets te veranderen.
Mag het ook niet soms van de anderen?
Maar zo zijn er Belgen die ondertussen wel van hun bezittingen werden beroofd. En dan durven jullie spreken over vernieuwing en rechtvaardigheid.
Met alle Chinezen maar niet met den deze hoor vriend.
Na het seizoen vallen de pruimen.
Die worden zelfs niet meer opgegeten door de ezel van Saint Niklaus.
En mocht U zo over mij denken. Wel ik ben die ezel niet meer.
Ik heb wel veel vliegende pruimen gezien. En dat volstaat.
Maar om ervan te mogen genieten mag men geen Vlaamse werkman zijn maar wel behoren tot de elite zelfstandigen. Of ze allemaal hun naam kunnen schrijven stel ik zelfs niet meer in vraag. Maar zij hebben wel meer geld.
En dat is belangrijk. Ik behoor tot de kaste die ratten vreet.
Heb dus reeds lang niks meer te zoeken bij de N-VA.
werkman is offline   Met citaat antwoorden