Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante
welk debat is er mogelijk tussen "Oh-my-god-alle-leven-is-heilig-en-al-die-onschuldige-babies-mogen-niet-vermoord-worden" en "fuck off, mijn lichaam mijn beslissing"?
Hoe meng je zwart en wit? Je komt zowiezo op een tint grijs uit waar zowel wit als zwart van gaat zeggen dat het inconsequent en onlogisch is
|
Nee, helemaal niet he. Het is vrij eenvoudig: als je zegt "Oh-my-god-alle-leven-is-heilig-en-al-die-onschuldige-babies-mogen-niet-vermoord-worden" dan volgt daar logisch uit dat abortus verboden is TOT AAN DE 22ste week. Nadien mag je dan kunstmatig bevallen, op voorwaarde dat men die vroeg-geborene in leven houdt buiten de baarmoeder.
Als je zegt "fuck off, mijn lichaam mijn beslissing", dan volgt daaruit dat abortus altijd moet kunnen.
Wat NIET logisch is, is om te zeggen "fuck off, mijn lichaam mijn beslissing", dus is abortus beperkt tot 22 weken. "omdat het een compromis is".
Er zijn onwrikbare logische banden tussen uitgangspunten en conclusies, he. Zeggen dat je met 1 uitgangspunt vertrekt, en op een andere conclusie uitkomt, is wel degelijk onlogisch.
De vraag die zich dan verder stelt, is, welke argumenten hebben we om fuck off, mijn lichaam mijn beslissing" aan te nemen, en welke argumenten hebben we om "Oh-my-god-alle-leven-is-heilig-en-al-die-onschuldige-babies-mogen-niet-vermoord-worden" aan te nemen, en toch varkenslapkes te eten, en wortelen te eten.