Los bericht bekijken
Oud 17 december 2019, 14:48   #152
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Zelfs aan Vlaamse kant ga je compromissen moeten sluiten.
Nee, enkel doen wat de doorsnede is van programma's zolang er geen tegenstellingen zijn die wat de ene wel wil de andere juist wil afbreken.

Zoniet is een regeringsvorming niet mogelijk, want dan gaat een deel van de kiezers wiens mandaat "gebruikt" wordt om "meerderheid" te roepen, precies het tegendeel gewenst hebben bij hun stem.

Stel:

partij A wil de belastingen verhogen met 15%

partij B wil de belastingen verhogen met 35%

partij C wil de belastingen verlagen met 10%

Het spreekt vanzelf dat A en B een coalitie kunnen vormen. Maar A en C of B en C nooit. Want de kiezers van C, die wilden GEEN belastingsverhoging, en de kiezers van A en B wilden GEEN belastingsverlaging.

Je kan moeilijk hun gezamelijk mandaat gebruiken om te zeggen dat je een meerderheid hebt, of het nu voor een belastingsverhoging, of een verlaging is, he.

Het is dus gewoon onmogelijk dat A en C samen gaan of dat B en C samengaan. Zelfs al zijn die allemaal van de opinie dat ze "een akkoord moeten vinden", en zelfs willen 90% van alle kiezers dat er "een akkoord komt".

Doet men dat toch, dan misbruikt men zijn kiezersmandaat. Dat wekt dan afkeer op. Volgende keer stemmen die kiezers voor een "foert" partij, want zij willen niet stemmen op een partij die het omgekeerde doet EN DAARVOOR HUN MANDAAT GEBRUIKT dan waarvoor die kiezers gekozen hadden he.

Ik ben dan ook niet VOOR een Vlaams bestuur, ik ben TEGEN een Belgisch bestuur. Nadien zal ik TEGEN een Vlaams bestuur zijn.

Tot mensen snappen dat "bestuur" niet werkt.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 december 2019 om 14:52.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden