Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207
en dan smijt je er vergissing tegenaan en hoeveel verder wil je nog gaan?
het is dus maar hoe ver je de lijn doortrekt. vanaf nu enkel nog abortus tot de mensheid uitsterft? inderdaad goedkoper, maar verstandig? een abortus na pakweg week 20 is gewoon een heel andere/zwaardere ingreep voor iedereen. Jij wil blijkbaar abortus tot week 36 goedkeuren,
|
Ik wil abortus uit de wet. Dat is een vrije keuze voor de vrouw,
net zoals haar haar laten knippen. Let op, ik wil ook vrijheid voor de geneesheer, die best mag weigeren.
Ik zeg niet dat alle vrouwen tot abortus moeten gedwongen worden he.
Ik zeg U dat uw argument "het is te duur" een nep argument is.
Citaat:
uiteraard is er een verschil qua levensrecht tussen een sperma/eicel en een volgroeide foetus in de baarmoeder en uiteraard moet dat er zijn.
dat je geen hard moment kunt aanduiden betekent niet dat er geen verschil is hé.
|
Voor mij ligt dat "harde moment"
ergens rond 1.5 a 2 jaar na de geboorte, als er al een hard moment moet zijn. Wanneer taalgebruik vorm begint te nemen, en abstracte concepten beginnen plaats te krijgen. DAN begint een kleine een beetje "mens" te worden.
Citaat:
de vergelijking mens dier is te belachelijk. Dieren zijn gewoon ons voedsel, voor 95% toch, en wij zijn geen kannibalen (op een psychopaat na).
|
Waarom zijn dieren ons voedsel ? Omdat ons dat goed uitkomt he. Wel, als het die moeder goed uitkomt, waarom een verschil ?
Citaat:
en zoals ge zelf zegt
we beginnen bij een bacterie en doorlopen dan een evolutie. Gij moogt een foetus van 20 weken met een kreeft vergelijken en een foetus van 32 weken met een bonobo.
|
Bijlange niet. Zelfs een pasgeborene is nog geen volwassen bonobo. Dat is zelfs nog geen volwassen varken. Een volwassen varken is cognitief veel hoger dan een pasgeboren baby.
Een volwassen bonobo neemt deel in complexe sociale relaties. Een pasgeborene niet. Dat ligt daar maar te bleiten. Dat heeft nog niet de minste empathie, gaat niet sociaal nadenken, heeft enkel maar heel rudimentaire reflexen....
Dat is trouwens lang traditie geweest. Men telde pasgeborenen niet als uw kinderen, als die vroeg stierven.