Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207
dat heb ik ook niet gezegd, stroman heet dat hé?
ik heb gezegd dat een abortus in ene later stadium een zwaardere en duurdere ingreep is als in een vroeger stadium. Ik snap daarom wel de weerstand om de datum te verlaten
|
Kijk, om abortus wettelijk in de tijd te beperken en dus te VERBIEDEN na een tijd, het argument gebruiken dat de ingreep wat duurder is, is een nep argument. Dat is gewoon wat ik wilde zeggen, dat je dat niet kan aanwenden in deze discussie.
Citaat:
de mens is een dier, zelfs met cognitie maar ik heb niet met beesten vergeleken om week punt ook te maken. we hebben het over abortus
legaal uiteraard maar waar de grens? levensvatbaarheid buiten de baarmoeder? binnen 10, 20 of 30j hebben we waarschijnlijk kunstmatige baarmoeders en is een foetus al vanaf 4 of 5 weken in zo'n couveuse levensvatbaar. Gaan we dan die abortusgrens mee vervroegen met de wetenschap?
|
Voila. Mijn punt was zelfs dat het waarschijnlijk op den duur helemaal buiten de baarmoeder kan.
Volgens Alice moet de moeder dan die kleine helemaal houden vanaf dat punt.
Want dat is het eigenaardige bij Alice's punt: de foetus kan BUITEN de baarmoeder leven, dus dat geeft hem recht om BINNEN de baarmoeder te blijven. Dat houdt geen steek.