Discussie: Water
Los bericht bekijken
Oud 21 december 2019, 00:02   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Nog voor men spijbelde voor het klimaat werden op de hoofdkantoren van Goldman Sachs en citybank gediscussieerd over hoe dat men water als olie kon verkopen in de toekomst. Het nieuwe goud.

Tussen en toen en nu ; In één scenario schetst het rapport hoe klimaatverandering zorgt voor een ernstig watertekort: in 2050 hebben 8 van de 31 Chinese provincies te weinig water, per inwoner is er dan nog maar 500 kubieke meter water beschikbaar. Tien andere provincies hebben dan mogelijk te maken met minder ernstige tekorten.

Dit was hun scenario. Niet het klimaat want dat doet er niet toe en ook niet de hoeveelheid water er is, maar u meer laten betalen voor het tot u ter beschikking gestelde hoeveelheid water.
Douche zal uitzonderlijk worden want duur.

Destijds was het te vroeg dit te doen. De wereld was er nog niet klaar voor. Intussen bewerkt men u met ; klimaat en vervuiling. Perfect!

Bedank die naïeve snotneuzen maar eens goed.
Ben jij dan geen voorstander meer voor wagens op waterstof te laten rijden? lol.

Voor 1 kg waterstof te maken door electrolyse heb je ~9 liter water nodig en een hoop electriciteit.
bron:
Citaat:
https://cleanenergypartnership.de/fa...g/?scroll=true

WIE VIEL STROM / WASSER WIRD BENÖTIGT, UM 1 KG H2 IM ELEKTROLYSEVERFAHREN HERZUSTELLEN?

Der Strombedarf für die Herstellung von Wasserstoff im Elektrolyseverfahren direkt an der Tankstelle liegt in der CEP derzeit bei ca. 55 kWh / kg H2 bei einem angenommenem Wirkungsgrad von > 60 Prozent. Für die Erstellung von 1 kg Wasserstoff ist die neunfache Menge Wasser notwendig, also neun Liter.
Een fuelcellwagen verbruikt ruim 1 kg per 100 km. Dus pakweg 10 liter water per 100 km rekenkundig.

Citaat:
https://www.adac.de/_ext/itr/tests/a...undai_Nexo.pdf
Hyundai Nexo

Fünftüriges SUV der Mittelklasse (120 kW / 163 PS)

Elektro, Brennstoffzelle (Wasserstoff)

EcoTest-Verbrauch 1,2 kg/100km

Laatst gewijzigd door Micele : 21 december 2019 om 00:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden