Los bericht bekijken
Oud 25 december 2019, 17:00   #375
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door blub Bekijk bericht
Kom jij wel buiten?
Ik wou maar zeggen hoe fout je redenering wel was dat er precies alleen maar Afrikaanse allochtonen zijn.

Je redenering zat trouwens a fout van in het begin, omdat je doet alsof overal de keuze Frans of Nederlands onderwijs bestaat.
In Brussel en omstreken zal die keuze er wel zijn, maar niet in pakweg Deinze.

Citaat:
Hoeveel migranten van oud Spaans en Portugese kolonies krijgen we hier zo binnen?
Geen idee, maar heel Latijns-Amerika (op Benin na) is Spaanstalig en Portugees talig...

Als ik deze statistieken zie (zie onderaan), zit enkel Marokko als Afrikaans land binnen de top 10.
Veel van die landen hebben andere dan Frans als 2e taal (Polen, Spanje, Bulgarije, Turkije), of hebben weliswaar Frans als 2e taal, maar dan naast Engels en andere (Roemenië, Marokko, Italië)

En wat Spaans en Portugees betreft: zowat heel Latijns-Amerika is Spaanstalig, met Brazilië Portugeestalig, en één landje is Franstalig (Benin).

Dus je blindstaren op Afrika is niet echt slim.

Citaat:
Een tweede taal is nog altijd vlotter dan een derde of een vierde nietwaar?
Mijn vriendin is lerares. Hoe dikwijls ze bij inschrijvingen mensen over de vloer krijgt waarvan het kind nog niets eens een simpele vraag kan beantwoorden is frappant.
Ja, en wat zegt dat nu?
Het talenonderwijs is zeer afhankelijk van land tot land.
In veel landen is het gebroken Frans, gebroken Engels, etc.

Citaat:
Als ik dan op het werk discussies voer met Franstaligen dan ligt de reden waarom men hun kind weigert bij het "ingebakken racisme" bij de Vlamingen.
Je bedoelt een van de vele drogredenen, een andere is dat Nederland super moeilijk is in vergelijking met andere talen.
Als je dan hun Engels hoort is dat meestal ook om van te huilen.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  buitenlanders.png‎
Bekeken: 122
Grootte:  28,9 KB
ID: 111804  

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 25 december 2019 om 17:06.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden