26 december 2019, 12:53
|
|
Banneling
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Daar ik al méér dan 15 jaar les geef in het Enseignement (eerst de la Communauté française de Belgique, nu, na de naamsverandering de la Fédération Wallonie-Bruxelles) durf ik al eens te stellen dat ik toch wel een en ander heb gezien dat ik als 'reden' - eigenlijk eerder 'oorzaak' - van de 'mindere kwaliteit' van dat Enseignement kan & mag duiden.
Verschiet niet, hé: de veruit voornaamste oorzaak van die 'mindere kwaliteit' is het feit dat er véél te véél incompetenten zich mee kunnen & mogen bemoeien:
politiekers (= de échte 'carrièristen') en door die politiekers gepistonneerde fonctionnaires die op hun Ministère de l'Enseignement etc. meestal enkel komen om te roddelen, te slapen of ziek te vallen.
't Is op dat departement al decennialang een beetje zoals bij de BRT:
per 3 (doorgaans goed betaalde) 'contractuelen' is er éne die werkt (nou ja), éne die niet werkt, en éne die tegenwerkt (en hoe!).
Diegenen die niet werken zitten ofwel in de cantine(s) kruiswoordraadsels in te vullen of sudoku te spelen (wel een recente 'vernieuwing', dit), ofwel staan ze op de binnenkoer of op het trottoir sigaretten te roken en te klagen tegen de anderen die daar ook staan te roken en te klagen.
Een tip: ga eens op een doordeweekse 'werkdag' langs op de Boulevard Léopold II-laan, nr. 44 te 1080 Brussel (daar houden ze zich bezig met het 'personnel'). En ga daar dan eens wat inlichtingen vragen of zo.
Maar niet tijdens de pauzes, hé, want dan ziet ge daar alleen de dutsen van de security met hun vingers staan draaien.
In 5000 Namur moet ge op de boulevard Cauchy nr. 9 zijn.
Daar houden ze zich onledig met alles dat met 'formation' en zo te maken heeft. Identiek scenario, zelfde scènes (maar wél andere acteurs en regisseurs).
Al die niksnutten lopen dus wel weg met énorme budgetten, hé.
Wilt ge 't 'Franstalig onderwijs' van België redden, dan gaat ge er om te beginnen grote kuis moeten houden, héél grote kuis.
Krijg dat maar eens verkocht aan P$, CdH, MR & C°.
Ik wens u er alleszins veel succes mee, héél veel succes.
|
2
En die mensen zullen jaar en dag met rust gelaten worden door hun overheid, wat men niet kan zeggen van de enkeling die wel zal proberen om logisch te werken...
|
|
|