Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia
Ik stel mij de vraag of de advocaten en misschien rechters die dit forum sieren er kunnen met leven met wat de advocaat van Dutroux uit zijn nek sloeg?
De man wil een einde maken aan de 'levenslange' gevangenisstraffen. (was niet bereikbaar voor commentaar)
Hij ziet het zo:
'Opsluiting van Dutroux heeft maar één nut: het genoegen dat hij lijdt'
Een steriele foltering noemde hij het.
Toen ik dat bericht zag verschijnen verslikte ik mij haast in mijn boke met choco.
Ok, dat men aan de levenslange opsluiting voor dat soort van figuren een einde maakt en ze de strop geeft tot daartoe nog want anders zitten ze toch maar de rest van hun leven op de kosten van de brave belastingbetaler.
Ik denk dat de mensen, ouders, familieleden,vrienden, die door de acties van Dutroux (dik vet en rond gevreten en nog wuiven naar de mensen ook vanuit de gevangenis) en zijn kompanen een kind verloren/misbruikt is geweest zijn er ook niet echt met gaan kunnen lachen.
Serieze vijs los bij die advocaat of mis ik de essentie. (<- niet echt denk ik want het is idiotie ten top wat die advocaat aanhaalde)
p.s.
Het heropenen van vergeetputten een optie?
|
In een democratie is het normaal dat je aanvaardt dat iemand een mening heeft, waar je helemaal niet achter staat, dat je zelf verwerpelijk vindt. Het is niet de eerste keer dat je optie eerder bij een diktatuur ligt.