Los bericht bekijken
Oud 26 december 2019, 22:57   #237
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Bron?
Daar is in de openingspost al naar verwezen. Een studie die aantoont dat er een groot potentieel zit in cannabis als het gaat over kanker genezen.
potentieel? er wordt al 50 jaar onderzoek gedaan, en waar staan we? NERGENS!
laten we nu 50 jaar onderzoek doen naar de kanker genezende capaciteiten van rode beskes!
Citaat:
Jammer genoeg ben jij daar nooit op ingegaan omdat je het toen te druk had je vrolijk te maken over Nina.
vrolijk maken over het meest gerenomeerde wetenschappelijk tijdschrift op deze aarde? Nooit! ik zou niet durven.
Citaat:

Akkoord. Ik maak ze ook nergens wijs dat ze kunnen verwachten dat dat helpt .
Ik ik ik, mij mij mij. waar heb ik het over u?
Citaat:

Laat mij eens zien waar ik ooit heb gezegd dat cannabis wonderen kan verrichten?
Ik ik ik, mij mij mij. waar heb ik het over u?
Citaat:

En draai of keer het zoveel je wil, de nevenwerkingen van cannabis zijn wel degelijk relatief ongevaarlijk. Wat doet men op spoed als er weer eens een tiener wordt binnengebracht die teveel geblowd heeft?
BS! cannabis is een traag vergif. ge hebt het niet door dat het uw brein inpalmt. En wat betreft zorgaanvraag is het de belangrijkste drug.
Citaat:

Juist ja, zijn roes laten uitslapen. Meer niet.
En dat is ook niet nodig want afgezien van jou vriend is er nog nooit iemand gestorven aan cannabisgebruik.
Dus gevaarlijke neveneffecten? Nee, ik dacht het niet.
Tenzij jij ze me gaat tonen.
Gij wilt ze gewoon niet weten. An incovenient truth.
Citaat:
Is dat zo? Brengen die de gezondheid van de foetus in gevaar?
Ja! there is substantial evidence that exposure to cannabis in pregnancy is associated with having a low-birthweight baby, and the American College of Obstetricians and Gynecologists recommends women who are pregnant or contemplating pregnancy discontinue cannabis use because of concerns about impaired neurodevelopment and exposure to the adverse effects of smoking.https://www.sciencedaily.com/release...0719173602.htm

“There are many concerns about prenatal marijuana use and the potential for adverse effects on the fetus,” said researcher Kelly Young-Wolff of the Kaiser Permanente Northern California Division of Research. “And although the health effects of prenatal cannabis use are complex and not well understood, no amount of cannabis has been shown to be safe during pregnancy.”
Citaat:

Dus is het wel degelijk de cannabis die met de vinger moet gewezen worden? Want als cannabis in de vorm van thee wordt gebruikt zijn er blijkbaar geen problemen. Enkel in combinatie met roken (of roken alleen) veroorzaakt het blijkbaar problemen.
Dit is weer het doortrapte blower fundamentalistisch geloof. More pregnant women are using marijuana. We don’t know if that’s safe.
And cannabis dispensaries are marketing their products to pregnant women for morning sickness.

het is zelfs zo dat de blower gemeenschap opzettelijk een 25 jaar oude oude Jamaicaanse (!!!) studie (Melanie Dreher) misbruiken om te 'bewijzen' dat cannabis tijden de zwangerschap ongevaarlijk is. terwijl eigenlijk die studie dat niet eens beweert:
https://www.scientificamerican.com/a...dubious-study/
To Justify Using Weed, Some Pregnant Women Cling to an Old and Dubious Study.
Social media users extol—and health experts decry—a 25-year-old study from Jamaica suggesting cannabis use poses no harm to fetal development

Dreher’s paper currently sits in the 99th percentile of research outputs based on the volume of attention it has received online, as ranked by the Altmetric Attention Score. Most of that attention comes from Facebook and Twitter shares by people promoting the safety of cannabis in pregnancy, not from doctors or researchers discussing the science. Her work hasn’t been taken seriously by the medical community, Dreher said, but “it was taken seriously by women who used it regularly and felt that they had been justified.”

Doortrapt! Exact hetzelfde hebzuchterige gedoe als tv evangelisten die misbruik maken van kwetsbare zieke mensen om zichzelf een privé jet te kopen.

Citaat:

Dus uw getoeter dat cannabis de foetus schaadt lijkt me nog niet zo evident.

Ten eerste: toon mij eens aan waar ik zwangere vrouwen aanmoedig cannabis te gebruiken, waar ik kankerpatienten aanraad over te stappen op cannabis, waar ik cannabis verheerlijk,...?
ik ik ik, mij mij mij!
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden