Los bericht bekijken
Oud 4 januari 2020, 13:45   #11
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ik ben een Zuidelijke Nederlander. Dat ze me maar trechterhoofd noemen. Ik heb een grotere band met Nederlanders dan met Walen en ben vaker in NL dan in Wallonië. Vlaanderen alleen is me te klein en is heet ook maar zo omdat het salonfähiger is voor België en ik spuug op hun francofiele revolutie. De Vlaamse cultuur dat zich afzijdig houdt van NL en er bijna een taboe van maakt om in NL geïnteresseerd te zijn is voor mij ook een relict van Belgicisme.

Dat België nooit zal functioneren als een normale staat staat buiten kijf. Hopelijk wordt men ooit volwassen genoeg de boel op de doeken. Ik verhuis alvast naar Nederland en wacht het niet af. België blijft een staat dat met haken aan elkaar hangt en het ziet er naar uit dat het begint te dagen dat het welletjes wordt. De grens tussen Wallonië en Vlaanderen is harder dan die tussen Vlaanderen en Nederland.

Trouwens, Antwerpen zou terug Midden-Brabant moeten heten. Dat werd door het Belgische bestuur Antwerpen gemaakt om te beletten dat we ooit terug bij Nederland zouden horen. Om dat extra te verhinderen en het idee niet populair te maken voor een toekomstige generatie werd Midden-Brabant omgedoopt tot Antwerpen. Doorzichtige kutbeslissing door cultuurvreemde kleine Fransen (volksverloocheners), maar een kutbeslissing niettemin.

Laatst gewijzigd door Weyland : 4 januari 2020 om 13:59.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden