10 januari 2020, 02:06
|
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm
Ik herinner mij nog, als jonge leerkracht, dat ik les moest geven over LGBT, dat stond in de eindtermen. De leerlingen 16 jaar ongeveer wisten er meer van dan mij.
Mijn opinie is, je kunt zeggen dat het bestaat, zonder een waardeoordeel te vestigen. (bvb. homoseksualiteit is gelijkwaardig aan heteroseksualiteit, homo's moeten kunnen trouwen, etc. ) Als dat laatste LGTB propaganda is, ben ik het eens met u en met de Russische (en Poolse wat betreft scholen) wet. Als het gewoon vermelden dat er nog andere dan heteroseksuele relaties bestaan strafbaar is, dan niet.
Ik vind de houding van Polen ( en Rusland) in deze wat achterlijk. In het Westen daarentegen overdrijven ze, bvb. In Amsterdam-Centraal vorig jaar op elk perron op grote borden reclame voor gay chatcam met 2 naakte kussende mannen op ee foto. Dat terwijl fotos met blote vrouwen " gender stereotyping" etc. Is, en je " een vrouw niet zuiver met seks mag associeren". Sorry maar het Westen is soms ook de pedalen kwijt...
|
Waarom is het volgens u achterlijk een afwijzend waardeoordeel uit te spreken over homoseksualiteit?
|
|
|