Los bericht bekijken
Oud 15 januari 2020, 20:21   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.695
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Om welke reden wilt u "de armen van die twee onzaligheid (moslims en belangers) omwringen"? Zijn meningen in een democratie dan plotseling niet meer vrij en wilt u overgaan tot dwang en verbod als het om meningen gaat die u niet zinnen?
Enorm veel sociaal verkeer in onze maatschappij geschiedt via dwang. De wet is immers dwang.
Massaal mensen trachten te overtuigen (zoals vb. met diverse initiatieven zoals dat zebrapad pro holebi) is ook een vorm van dwang.
Dat bedoel ik met 'de arm omwringen'.
Een oude knar die tegen holebi's en hun recent verworven rechten (huwelijk ...) rond zijn oren slaan met een regenboogvlag aan het gemeentehuis, enz.

Omgekeerd word ik rond mijn oren geslagen door vb. het protocol van onze twee-staat, waar bisschoppen en kardinalen op een hoge plaats staan. Waar er officiële dingen bestaan zoals een te deum ...
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden