Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak
Exact dit argument, maar dan letterlijk exact, gebruikte vorige woensdag de nva, zeer terecht, in het Vlaams parlement omdat een paar onnozelaars willen beginnen in het middelbaar met sommige vakken in een vreemde taal te geven.
Nu dacht ik dat het in deze draad over het hoger onderwijs ging.
En daar moet niets geminderd worden in nuances of snelheid. Tenzij het de moed ontbreekt om aan sommigen te zeggen dat het niveau van de opleiding te zwaar is voor hen.
(ik heb ook nog een postgraduaat, zoals dat destijds heette, gedaan - ik was toen 40 ongeveer -, waar mensen met een bacheler niveau - destijds A1 - meededen. We hadden ook een prof die een wereldexpert was in de materie, een Fransman uit Parijs. Sommige medestudenten verstonden er geen jota van.
Een van mijn kinderen, met Vlaamse partner, werkt al meer dan tien jaar in het buitenland. De proeven om aan werk te geraken waren niet van de poes. Een gedegen talenkennis was een noodzakelijke voorwaarde. Dat heeft geloond! )
|
ik dank mijn parate kennis Frans toch echt mee aan een leraar geschiedenis zijn lessen in de hogere graad in t Frans gaf op t college.
sjans dat die mens zich blijkbaar van de kneuterige regels niks aantrok.