Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul
de hypocrisie komt hier naarboven:
ze hebben zonnepanelen
laden snachts op als het netwerk niet werkt
en zijn in feite hun auto aan het opladen met gascentrales
|
Neen met wind en kernenergie en biomassa.
Citaat:
maar hé ze hebben een groen contract
en in theorie op papier is de maatschappij verplicht om via dat groen contract de nodige compenserende groene energie te kopen
|
Die hebben we zelf genoeg, zelfs veel teveel voor 20.000 EVs tegelijk
https://www.electricitymap.org/?page...countryCode=BE
En gij kunt niet rekenen.
Citaat:
Dus we doen dat met 6Miljoen
|
Onzin, zelfs in 2050 gaan we geen 2 miljoen EV hebben fantastieman paul.
Citaat:
we stoppen 20TWh in het net tijdens de dag, de industrie werkt toch remember
|
Remember:
1- we sparen stroom uit want enkele olieraffinaderijen verdwijnen (grote stroomvreters), wat verbruikt zo een olieraffinaderij per jaar?
2- we sparen stroom uit want er is minder brandstofreserve nodig en dus minder stroomverbruik, wat verbruiken al die opslagvaten per jaar?
- we sparen stroom uit want de helft van de tankstations en hun bevoorrading verdwijnen, wat verbruiken 1000 tankstations per jaar?
- minder stroom want ook 2 miljoen minder ICE-wagens gaan tanken die brandstof wordt electrisch opgepompt.
- we sparen stroom uit omdat EV veel minder onderhoud - wisselstukken en reserveonderdelen in voorraad - nodig hebben, ook in onderhoudsgarages wordt stroom verbruikt, daar zal ook een kwart van verdwijnen.
- en zo kan ik maar verder gaan (want de industrie, horeca enz.., en huishoudens verbruiken steeds minder stroom door de verdere technische vooruitgang, de trend in de stats is heel duidelijk. We gaan de gloeilampen en CRT-televisies niet meer invoeren, lol.
De
Duitse wikipedia weet 1. en 2. wel te vermelden, maar in Belgiek denken de gloeilamp-paulemannen ook nooit verder als hun neus lang is.
Citaat:
Er is echter nog geen rekening mee gehouden dat het elektriciteitsverbruik in de Duitse raffinaderijen voor de productie van diesel en benzine aanzienlijk zal dalen
|
Citaat:
Ohne Leitungs- und weitere Verteilverluste zu berücksichtigen, müsste die Stromerzeugung um etwa 27 % gesteigert werden. Dabei wird aber noch nicht berücksichtigt, dass der Stromverbrauch in den deutschen Raffinerien zur Diesel- und Benzinproduktion deutlich sinken wird.
Im Falle von einer Million Elektroautos, was einem Anteil von etwa 2 % aller Fahrzeuge entspricht, sind rund 3 TWh an elektrischer Energie aufzubringen, was einem halben Prozent des derzeitigen deutschen Strombedarfs entspricht. Der gesamte, deutschlandweite elektrobetriebene öffentliche Nah- und Fernverkehr benötigt rund 15 TWh Strom pro Jahr, entsprechend knapp 3 % des Bruttostromverbrauchs.[321]
|
Citaat:
we gaan dan snachts opladen, en 20TWh dal-demping doen en kijk eens hier onze centrales mogen 40TWh in de lucht blazen
|
Kijk toch eens wat wind blaast en biomassa:
https://www.electricitymap.org/?page...countryCode=BE
wat gaat dat in 2050 zijn?
Natuurlijk niet, want gij kunt niet rekenen.
Citaat:
want.... groene kromme redenering: de elektr valt onder ETS en zit aan ee nPLAFOND..... wat moet ze dan doen denk je dan ?? hé niets want ze heeft uw groene stroom gekregen dus boekhouding is OK...
|
Weet jij wel wat ETS is?
Citaat:
jamaar ze heeft gascentrales nodig om uw Tesla te laden... nee hoor alles ik ok ?
|
Allemaal niet nodig tegen dan. OK gesnapt?
Citaat:
Jamaar iedereen gaat groene elektr willen. Dus alle fabrieken kopen gewoon groene elktr, en hun boekhouding en CO2 uitstoot is klimaatneutraal. Dus probleem ligt nu bij elektrabel.. 100% van de mensen willen groene stroom, stel u voor waarom niet;..
En nu ??
|
En nu momenteel heeft BE mmmh 217 gCO2 equivalent waarvan wind en biomassa tesamen bijna 2 GW afgeven. Geen zon zie ik maar kan nog komen als de EVs op hun werk evtl bijladen zon-appje ingesteld, poepsimpel. midden-overdag is er trouwens ook 10% minder stroombehoefte, die EVs kunnen dat opvullen.
s nachts zakt het CO2 equivalent ver onder de 200 gCO2, wind en biomassa blijft, gas kan verminderen of laag pitje.
