Los bericht bekijken
Oud 20 januari 2020, 10:55   #181
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge vindt dat zoals vandaag iemand die 45 jaren gedopt heeft en die periode gelijkgesteld werd even veel recht heeft op een pensioen van iemand die 45 gewerkt heeft ... ???

ps als die werker een zelfstandige was ligt zijn pensioen bovendien een paar honderd euro lager, want zo'n dopper dat wordt gelijkgesteld als werknemer ...
Ik blijf mij de kleine zelfstandige met ongeneeslijke darmkanker herinneren die zijn winkeltje moest opgeven, in een barak ging wonen, en het met minder dan 700 euro pensioen moest rooien in de maanden van zijn leven die hem nog restten.
Ik stond erbij toen zijn vriend en diens zwarte vriendin afscheid kwamen nemen. De zwarte vriendin was een asielzoekster, had voorrang gekregen op een sociale woning en stond op het punt om te verhuizen. De asielzoekster vertelde dat ze hier veel vrienden had. Ze contacteerden mekaar meteen als ze hier aankwamen en hielpen elkaar met alle nodige info. De vrouw schepte op dat ze een uitkering van 1000 euro per maand kreeg. Haar "vriendin" met één kind rijfde 1200 euro binnen. Evenveel als veel mensen pensioen krijgen waar ze voor gewerkt en afgedragen hebben.

De doodzieke zelfstandige had maar 30 jaar gewerkt en niet genoeg afgedragen....

Laatst gewijzigd door Knuppel : 20 januari 2020 om 10:56.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden