Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen
Ik ben vertrouwd met die rechtspraak.
Die rechtspraak betekent geenszins dat een bedrijf al wat zij betaalt ook kan aftrekken.
Als ik mijn volledig trouwfeest laat betalen door mijn bvba, zal de aftrek hiervan minstens voor een deel worden verworpen. Ik ga moeten aantonen welke gasten zakenrelaties zijn en welke niet. De vijfgangenmenu voor mijn bomma gaat worden geweigerd.
En terecht. Waarom zou ik anders geen vennootschap oprichten en al mijn privé-uitgaven (eten, alle nutsvoorzieningen, kledij, al mijn reizen...) door mijn vennootschap laten betalen? Failliet zal ze niet gaan, ik ga immers véél minder moeten uitkeren naar mezelf.
Om € 1.000 privé-uitgaven te doen, moet mijn vennootschap mij € 2.000 loon uitbetalen. Voor mijn vennootschap veel voordeliger dus om die € 1.000 privé-uitgaven te betalen via de vennootschap.
|
Tjah, dat is het spel dat gespeeld wordt hé. 10 pc's aankopen op de firma terwijl er eentje privé is. Gsm's idem. Persoonlijke vliegtuigtickets op naam van de firma laten zetten en factureren om daarna die tickets te laten omboeken tegen een kleine administratieve fee...etc etc. De fiscus krijgt dat allemaal niet verworpen hoor, want ze gaan nooit zien dat die ene pc voor privé is.