Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2020, 10:35   #460
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar wat als de bakker er geen probleem mee heeft om zijn taart aan een homokoppel te verkopen maar gewoon geen taarten wil produceren met twee mannetjes op?

Foute vergelijking want de bakker wil het homokoppel wel degelijk bedienen. Hij wil er gewoon geen taart voor maken met twee mannetjes op.

Als een cafébaas enkel Jupiler ("mannen weten waarom") serveert, kan een vrouw ook niet eisen dat hij tevens een "vrouwenbier" (in zoverre men al kan spreken van mannenbier en vrouwenbier) serveert.

De vrouw kan wel eisen dat de cafébaas haar bedient.
De vraag is indien een taart met 2 mannen wezenlijk verschillend is tov een taart met een man en een vrouw.

Wat indien een klant mij vraag een man met een zwart gezicht en een vrouw met een blank gezicht op de taart en ik weiger dit, terwijl ik perfect in staat ben dit te leveren en ik lever wel een taart met 2 zwarte gezichten en één met 2 blanke, maar ik wil geen taart leveren met 2 verschillende gezichten en ik vermeld er nog eens bij dat ik dit niet wil omdat dit rassenvermenging is? Vind je dit ok?

Als een bakker een praktische reden heeft om dit niet aan te bieden zal daar geen haan naar kraaien, maar hier is het duidelijk een motief van discriminatie.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden