Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2020, 18:16   #518
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het liefst zou u die religieuze dogma's ook via democratische weg opleggen, ook aan wie uw levensovertuiging niet deelt, en dat is een wezenlijk verschil met veel andere gelovigen die dat standpunt niet delen. Daarom denk ik dat mensen die denken zoals u beter nooit in een jury zitten met thema's die ook uw levensovertuiging raken, en terecht gewraakt worden.

Omdat en dit toont u de hele discussie al aan door uw standpunten, u niet kunt redeneren vanuit bijvoorbeeld de gelijke rechten van homoseksuelen zoals deze samenleving heeft toegekend.
Ook hier komt u tot conclusies die niet op feiten maar op vooroordelen zijn gebaseerd. Als burger van dit land kan ik gerust aftoetsen of een euthanasieaanvraag en -uitvoering correct verlopen is. De procedures liggen vast en dat kan objectief afgetoetst worden.

Uw eerste zin is al helemaal te gek voor woorden. Al meermaals heb ik uitdrukkelijk gesteld dat ik als democraat niets wenst "op te leggen". Als burger heb ik binnen een democratische rechtstaat echter bepaalde rechten en vrijheden. Als u mag ijveren voor een verdere liberalisering van de abortuswetgeving, zie ik niet in waarom ik, eveneens burger van dit land, niet zou mogen en kunnen ijveren voor een andere invulling van die wetgeving. U kunt mij dat recht onmogelijk afnemen en u hebt geen poot om te staan om mijn vrijheid daarin te beperken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden