Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2020, 10:57   #50
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN

Hoofdstraat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
We zitten nog maar in het beginstadium. De Chinezen bouwen nu in Wuhan een hospitaal van 1.000 bedden en 25.000m2 groot op amper 14dagen! Dat is niet een paniekreactie maar een doordachte zet in de strijd tegen het coranavirus. Kunnen ze in Europa nog van leren, hier gaat daar jaren over.
Griep is 500 doden per dag in China, ik blijf de huidige situatie vreemd vinden. Het blijkt dan nog niet eens zwaar besmettelijk te zijn van mens tot mens.

De meeste mensen zijn immuun voor Corona virussen maar hoe wordt je immuun? Dat kan dus maar door een afweer op te bouwen door in contact te komen met een afgezwakte versie, een vaccin werkt op dezelfde manier.

Als ik het goed begrijp moet je in direct contact met het dier komen om de virus over te nemen in z'n zwaarste vorm, in vorige versies was dit bv MERS die verspreid werd door kamelen in het Midden Oosten, wist je direct wie z'n kamelen aan het neuken was (no joke).

Bij volgende besmettingen van mens op mens zwakt die heel de tijd af omdat het virus zelf muteert en het afweersysteem van de mens z'n werk doet. Het komt er dus vooral op aan uit de buurt van dieren te blijven en misschien is dat het probleem in China die een uitgebreide handel in levende dieren naar de consument en voedselbereiding heeft.

Die 1000 bedden gaan ze nooit opvullen denk ik, hopelijk bouwen ze het goed zodat het ook als hospitaal kan gebruikt worden nadien.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 26 januari 2020 om 11:02.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden