Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2020, 16:56   #11
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.435
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
bané fabriek mag gewoon zelf een getal op plakken, doe de test tien keer, en geef de beste test
In uw link staat dat EPA die Porsche Taycan Turbo op 201 miles EPA range getest heeft, wat ben je toch aan het liegen?

EPA neemt er af en toe een wagen uit, lees toch eens wat er staat!

Opvallend is ook het feit dat de EPA zelf de bereikcijfers heeft verstrekt, en dat is meestal niet zo. Veel mensen realiseren zich niet dat de fabrikant de bereiktests uitvoert en de EPA de bereikbeoordeling en de gegevens verstrekt om er een back-up van te maken. De EPA heeft de keuze om die gegevens te accepteren en te publiceren, of om vervolgens hun eigen interne tests uit te voeren. In het geval van de Taycan besloot de EPA om hun eigen bereikcertificering te doen, en die cijfers kwamen veel lager uit dan wat Porsche had verwacht.

De EPA voert alleen eigen testen uit voor ongeveer 10% - 15% van de EV's die momenteel op de markt zijn, de bereikcijfers voor de resterende 85% - 90% werden verstrekt door de fabrikant. De EPA heeft gewoon niet de middelen om elke auto te testen, dus kiezen ze er willekeurig een paar voor intern testen en vertrouwen ze voor de rest op de gegevens van de fabrikant.

Toch is de Taycan niet de meest efficiënte EV op de markt. Volgens de EPA is het zelfs de minst efficiënte.

Laatst gewijzigd door Micele : 28 januari 2020 om 17:00.
Micele is offline   Met citaat antwoorden