Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik veronderstel dat je beseft dat je hier aan een politiek forum deelneemt, in het ander geval kan je beter terecht op de babbelkanalen.
Mijn mening is (en waar heb ik het citaat weer vandaan?) is dat je om het heden te begrijpen je eerst de geschiedenis moet kennen of bestuderen. Mijn website gaat over geschiedenis en dat er belangstelling voor is getuige de bijna 600 duizend pageviews sinds jan 2004. Het is niet omdat het jou geen barst kan schelen dat iedereen er zo over denkt of er zo hoeft over te denken.
|
Wat �*k wil zeggen is dat de nieuwe lading boeken die je gaat verslinden mij hoegenaamd geen bal interesseert. Mijn grootvader is ook nog krijgsgevangen genomen door den Duits, en ja, ik vind nazisme en alles wat er aan vasthangt verwerpelijk, en ja, het verleden begrijpen is inderdaad belangrijk.
Maar ik moet walgen van de herdenking van zestig jaar Auschwitz. We hebben godver tien jaar geleden ook al vijftig jaar Auschwitz herdacht. Tien jaar geleden hadden we echter nog géén Guantanamo-gevangenen en geen crisis in Irak. Laten we ons d�*�*r eens mee bezig houden, in plaats van ons bezig te houden met
Citaat:
eindeloos gezever en herhaald gezever en flauwe kul
|
over dingen die we intussen wel al allemaal weten. Ja, de nazi's waren stout. Maar het heden heeft ook zijn rechten.
IMHO ben je beter af met je actief in te zetten in het heden (het verleden indachtig)
aan het zoveelste geschiedenisboek over Auschwitz.