Los bericht bekijken
Oud 2 februari 2020, 16:36   #91
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ze zullen 3 tot 4 keer meer betalen met hun stroomzuipers.

Haha....hoe noem je dat? Droog in de kakker gepakt?
Uw fake heeft zijne kak al terug ingetrokken: terug 29 tot 33 cent/kWh voor die merken zie twitterquote

https://teslamag.de/news/abo-angebot...enstiger-26750

Gij waart er weer rap mee weg hé. Arme mambo.

Zelfs voor de vele Tesla model 3 (de meerderheid) die daar ook zeer snel konden laden hebben ze nog een extra gunstig tarief gemaakt van 34 cent/kWh (wel met duur vast maandelijks abbo van € 20), die willen ze blijven lokken, de veelrijders dan.
Dus de Tesla supercharger blijft toch gunstiger.

Citaat:
Half januari ging er een kleine schok door de groeiende scene van Duitse Tesla-rijders dankzij Model 3. In tegenstelling tot de premium-modellen Model S en Model X, kan Model 3 niet gratis opladen op het Tesla Supercharger-netwerk, daarom kwam een verlokkend aanbod van Ionity van pas: tot voor kort was een willekeurig aantal laadstations goedkoop voor 8 euro - en nog sneller dan bij Tesla. Maar toen kondigde Ionity aan dat de prijs per kilowattuur vanaf februari 79 cent per kilowattuur zal zijn, veel meer dan voorheen en meer dan bij de Tesla-stations.

Ionity is een joint venture tussen de autofabrikanten BMW, Daimler, Ford en Volkswagen en bouwt sinds 2018 een netwerk van laadstations met een vermogen van maximaal 350 kilowatt in heel Europa; De aankondiging van Hyundai werd aangekondigd in het najaar van 2019. Het aantal locaties geeft momenteel de ioniteit aan met meer dan 200 in 20 landen, dat van de laadstations met 860, die allemaal op hernieuwbare energie werken.

Maar met het einde van het pakket werd het Ionity-netwerk plotseling duur - vooral voor Tesla-stuurprogramma's. Omdat de Duitse autofabrikanten nog niet veel elektrische auto's aanbieden, maar hun chauffeurs hebben altijd speciale voorwaarden bij Ionity. Als bestuurder van een Audi, BMW, Daimler of Porsche betaal je tussen 0,29 euro en 0,33 euro per kilowattuur (en voor een vast tarief van VW 8,40 euro), d.w.z. maximaal zoveel als Tesla-stuurprogramma's op hun superchargers in Duitsland.

Citaat:
@emobly
De nieuwe ad-hocprijs #IONITY is niet van toepassing op tariefklanten van bepaalde fabrikanten:
Audi: 0,33 EUR / kWh
Porsche: 0,33 EUR / kWh
Daimler: EUR 0,29 / kWh
BMW: EUR 0,30 / minuut
VW: 8,40 EUR / opladen
Bij BMW / VW verwachten we een verandering in februari.

Met de drastische prijsstijging voor alle anderen viel Ionity in feite uit, behalve als een noodoptie voor alle Tesla-eigenaren, wat enige ergernis veroorzaakte. Het Supercharger-netwerk blijft tenslotte ook voor Model 3 en Model S en Model X.

Bovendien: voor Tesla-chauffeurs die veel bij Ionity willen of moeten opladen, is er nu weer een aanbod dat, althans bij intensief gebruik van Ionity, aanzienlijk goedkoper is dan de reguliere 79 cent per kilowattuur. Iedereen die maandelijks een vast tarief van EUR 19,99 betaalt aan het Plugsurfing-laadnetwerk, kan elektriciteit kopen bij alle partneroperators voor 0,34 cent per kilowattuur - "Deze aanbieding is ook van toepassing op Ionity-laadstations" wordt vermeld aan de aanbodzijde.

Dat lijkt slechts iets meer dan de 0,33 euro in superchargers en voor Duitse elektrische auto's bij Ionity, maar is alleen de moeite waard voor nauwere gebruikers als je beter kijkt. Een vast tarief van iets minder dan 20 euro betekent dat als er een stroombehoefte is van bijvoorbeeld 100 kilowattuur per maand, een aandeel van 20 procent van het vaste tarief wordt toegevoegd aan elk, wat neerkomt op een kWh-prijs van 0,54 euro.

Dit is nog steeds minder dan zonder een abonnement voor 79 per kWh, maar de 20 euro is ook verschuldigd in maanden waarin geen ionity-elektriciteit of heel weinig nodig is. En met Model 3-stuurprogramma's, hoe meer Tesla zijn Supercharger-netwerk uitbreidt, hoe meer het zal gebeuren.

Laatst gewijzigd door Micele : 2 februari 2020 om 16:55.
Micele is offline   Met citaat antwoorden