Los bericht bekijken
Oud 3 februari 2020, 23:27   #5279
atmosphere
Secretaris-Generaal VN
 
atmosphere's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2009
Berichten: 20.017
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Waarom probeert u me steeds een moreel oordeel toe te kennen?
Omdat dit er zo dik bovenop ligt.

[quote]
Ik hoop voor de Palestijnen dat het niet anders aangetoond moet worden. Maar het verleden heeft al anders aangetoond. Israël heeft in de loop der jaren alleen maar betere wapensystemen ontwikkeld, hun samenleving gestroomlijnd op overleving. De Arabische Liga is nu een gebied vol met burgeroorlogen, dictators en krijgheren, hoe gaan die het nu beter doen dan wanneer ze onvoorwaardelijke materiele steun kregen van de Sovjets?
Het enige land dat wat vooruitgang heeft geboekt is Jordanië, en die waren bij de eersten om Israël niet meer te pesten.
Heeft hen wel een poging tot staatsgreep opgeleverd, dank u wel PLO.
Natuurlijk, als de Arabische Liga nog eens een poging tot Israël neuken gaat wagen, hoe gaat het dan gaan voor de Palestijnen? Gaat de geschiedenis zich herhalen? Of gaat de Arabische Liga de Palestijnen op een voetstuk plaatsen en hen een groot Palestina geven? Die Arabische liga speelt al heel lang geen belangrijke rol meer , ook niet in de laatste reeks onderhandelingen , dus snap ik niet waarom u hen er steeds bij wilt sleuren. Hun vijandigheid jegens Israel staat voor u centraal lijkt wel. Ik zie een volkje dat, los van de Arabische liga ten onrechte al decennia lang gestraft wordt voor zaken waar ze niet eens invloed op hebben en ik zie een staat die onmenselijke niet noodzakelijke maatregelen neemt, omdat ze het lef niet hebben andere oplossingen te aanvaarden.

Citaat:
Denkt u dat het leven in bijvoorbeeld in't midden van Lybië beter is dan in de West Oever? Of dat het veiliger is in Bagdad?
Dat weet ik niet. maar gaat het alleen maar om de veiligheidssituatie dan?
Wat ik wel weet is dat het in Gaza zeker slechter is, ze zitten in een onveranderlijke klote situatie die maar blijft voortduren , en kunnen zelfs nauwelijks op de vlucht slaan , wat we bijna nergens ter wereld zien.
alle mogelijke vooruitgang die ze zelf willen boeken door hard te werken wordt direct de kop ingedrukt , onder het motto "keeping gaza on the brink of economic collapse"

Onder punt 3 van dit rapport uit 2020 vind u 27 punten waar de humanitaire crisis in gaza bestaat:
https://www.un.org/unispal/document/auto-insert-197326/
[quote]

Citaat:
Het blijven mensen die domme/slechte/achterlijke/idiote/whatever dingen doen. Maar dan met de "zekerheid" dat ze het doen voor een almachtig vriendje.
De omstandigheden spelen een grote rol bij de wijze waarop godsdienst wordt toegepast , alleen een godsdienst is nooit de hoofdreden voor het gebruik van geweld.
__________________
“It's only terrorism if they do it to us. When we do much worse to them, it's not terrorism.”
atmosphere is offline   Met citaat antwoorden