Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Omdat dit er zo dik bovenop ligt.
|
Dat is alleen uw waardeoordeel dat u op mij wil plakken, niet meer, niet minder.
Citaat:
Die Arabische liga speelt al heel lang geen belangrijke rol meer
|
Dat is dan omdat ze onderling liggen te rommelen met elkaar. Maar met de juiste leiders is het hek weer van de dam. Gelukkig dat Iran groot genoeg is om de anderen 2 kanten laten op te kijken. Waarom denkt U dat Saoedi Arabië niet zo openlijk anti Israël meer is? Irak was een grote drijvende kracht in die Arabische liga. Nu is het een speelbal van krijgsheren, een nepotische kleptocratie nadat een gruwelijke dictator is afgemaakt als een dolle hond.
Citaat:
ook niet in de laatste reeks onderhandelingen , dus snap ik niet waarom u hen er steeds bij wilt sleuren. Hun vijandigheid jegens Israel staat voor u centraal lijkt wel.
|
Ik pak een bak popcorn als een nieuwe Coalitie (al dan niet met Iran als verenigende kracht) Israël probeert te pakken.
Citaat:
Ik zie een volkje dat, los van de Arabische liga ten onrechte al decennia lang gestraft wordt voor zaken waar ze niet eens invloed op hebben
|
Dat ontken ik nergens, de gewone brave Palestijnse burger is de kop van jut, en dat heb ik al veel meer geschreven. Maar wat ik ook schrijf is dat de Palestijnen door de anderen gewoon gebruikt worden als pasmunt, en als kweekvijver voor extreme idioten. (Ook Israël helpt aan dat kweken, maar die zorgen er Darwinistisch voor dat die extremisten "beter" worden)
Citaat:
en ik zie een staat die onmenselijke niet noodzakelijke maatregelen neemt, omdat ze het lef niet hebben andere oplossingen te aanvaarden.
|
Niet onbegrijpelijk, omdat de meeste andere "humane" oplossingen afbreuk doen aan de Israëlische machtspositie ,of militair, of economisch.
Citaat:
Dat weet ik niet. Maar gaat het alleen maar om de veiligheidssituatie dan?
|
Natuurlijk niet. De veiligheidssituatie is hoe Israëli leiding de strikte regels, en de economische situatie verkoopt aan het kiesvee.
Citaat:
Wat ik wel weet is dat het in Gaza zeker slechter is, ze zitten in een onveranderlijke klote situatie die maar blijft voortduren , en kunnen zelfs nauwelijks op de vlucht slaan , wat we bijna nergens ter wereld zien.
alle mogelijke vooruitgang die ze zelf willen boeken door hard te werken wordt direct de kop ingedrukt , onder het motto "keeping gaza on the brink of economic collapse"
|
En de Gazaans leiders leven in weelde, zelfs binnen Gaza.
Een idee is dat de VN zelf het heft in handen neemt, en een Puerto Rico systeem van Gaza maakt. Met een hoop amfibie voertuigen is er zelfs geen haven nodig om Gaza terug een import/export met de wereld te geven. Een variante op de Berlijnse Luchtbrug, maar dan over de Middellandse zee. Laat Egypte en Libanon ook buiten spel, dan heeft Israël ook geen excuus om die landen te kloten. Misschien dat oompje Erdogan mee wil spelen. Turkije kan elke economische stimulans wel gebruiken nu.
Dat zet Israël volledig buitenspel , laat ze de grens hermetisch sluiten. Maar wel op voorwaarde dat er geen vuurpijl, zelfontploffer of andere ongein terug getraceerd kan worden tot Gaza.
Citaat:
De omstandigheden spelen een grote rol bij de wijze waarop godsdienst wordt toegepast , alleen een godsdienst is nooit de hoofdreden voor het gebruik van geweld.
|
Religie is de methode om mensen te sturen, te misleiden, te hersenspoelen.