Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kielse bulldog
http://www.gva.be/nieuws/antwerpen/d...1-60B62097B071
In 2003 verlieten 2.484 Belgen de stad, maar vestigden 4.773 vreemdelingen zich in Antwerpen.
Bron: Gazet van Antwerpen
Hoera! de stadsvlucht is gestopt!Nu kan de burgemeester trots zijn.Antwerpen heeft zijn uitstraling van weleer terug,de mensen wonen terug graag in Antwerpen!
Is dit de nieuwe strategie van de patrick janssens om het vlaams belang te stoppen?Wordt de O.L.V. kathedraal tegen 2050 een moskee?
Wat vinden de forumleden van deze demografische ontwikkeling?Hoelang blijft Antwerpen nog antwerps?
|
De link marcheert niet meer.
Ik vraag me af of de asielzoekers in deze statistieken opgenomen zijn.
Misschien waren deze tellingen de oorzaak dat in het begin van de week enkele politici pleitten voor - eindelijk - de verplichting van iedere gemeente om zelf in eigen gemeente te zorgen voor de huisvesting van de hen toegewezen vluchtelingen.
Blijkbaar lukt de politiek van "stop de stadsvlucht" niet in Antwerpen. Dat is problematisch. En ik vrees dat vooral jonge gezinnen met jonge kinderen de stad ontvluchten. Dat is zeer problematisch.
Daar zal ofwel het stadsbestuur iets aan moeten doen, ofwel het Vlaams (on)Belang garen bij spinnen zonder er iets voor te moeten doen.
Het probleem van de kathedraal die moskee wordt.
Je gaat voorbij aan het feit dat die kathedraal nu geen "kerk" meer is. Immers, nog slechts een 10 procent (meen ik me te herinneren) van de Vlamingen gaat nog geknield iedere zondag.
Die evolutie kan mij geen bal schelen; het enige wat me irriteert is dat (meestal is het het Vlaams (on)Belang) sommige politiekers ons land nog steeds uitroepen als 'katholiek'. Die uitroep is niet meer korrekt sinds zowat 1970.
Wat me ook irriteert, is dat sommigen een oplossing menen te zien in het aanzwengelen van het aantal mensen.
Als het aantal mensen blijft aangroeien, kom je steeds harder terecht in de spiraal van overbevolking. Zeer nefast.