Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2020, 12:02   #2442
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
En voor welke toepassingen zoal ? Volgens mij buiten in wat gerechten toch ook voor 99 % om het effectwant al bij al is een glas echt druivensap misschien wel lekkerder dan wijn.

En ook uw vlieger gaat dan niet op want de 'andere' drugs worden nog meer gebruikt voor allerlei toepassingen.
In de eerste plaats Opiaten in de geneeskunde. Morfine nooit van gehoord ?
Bijvoorbeeld morfine een uit opium geraffineerd stof die behalve als drug ook in de geneeskunde wordt gebruikt als sterke pijnstiller.

De meeste andere drugs werden toegepast in de geneeskunde. Cocaïne was tot 1937 een erkend medicijn.
Bijlage 111920

MDMA (XTC) vindt stilaan stilaan terug zijn weg naar de geneeskunde.
https://nos.nl/artikel/2308068-party...patienten.html

Cannabis wordt ook gebruikt in de keuken. In Cambodja zijn er meer gerechten met cannabis dan met Alcohol.
Cannabis voor medische doeleinden is je blijkbaar ook onbekend

In het verleden hield een aantal mensen zich een tiental jaren bezig met het onderzoek naar de mogelijke toepassing van verschillende soorten drugs (met name MDMA, LSD en marihuana) binnen de medische wetenschap. In Nederland is de medische marihuana op dit moment al een feit. Ook is er veel onderzoek gedaan naar de behandeling van ernstig geesteszieken met LSD en paddo's. Verder wordt er onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld de toepassing van MDMA bij de behandeling van mensen met kanker.

Ik heb weinig weet van medische Alcohol wel van bier met pruimen.
Klopt, cannabis voor medische doeleinden is mij onbekend en in mijn lange leven heb ik het echt nog niet nodig gehad, tincturen daarentegen.
Toepassingen met hopen, van wijn tot boerenjongens, zelfs mijn advocaatje is bedoelt om eieren langere tijd te bewaren.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden