Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2020, 17:43   #2463
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.573
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Stel u nu eens voor dat er geen alcohol bestond, welke uitvluchten en excuses zouden de drugsgebruikers dan aangehaald hebben om hun verslavingen te minimaliseren ?
Ik hoef, in tegenstelling tot u, niet in elke post 'excuus' te vermelden.

En mocht alcohol niet bestaan (ik zou het jammer vinden, al zou ik het niet beseffen, je kan niet missen wat er nooit geweest is...) zou mijn standpunt nog steeds hetzelfde blijven.
Elk druggebruik hoort voor mij legaal te zijn. De overheid heeft er totaal niks mee te maken wat ik in mijn lichaam prop.

En wat ligt iedereen toch altijd te toeteren over 'verslaving' als het over cannabis gaat? Ja, er zijn er die er aan verslaafd raken. Gelukkig is er veel makkelijker van af te kicken dan van heroïne, coke of (haal je 'excuses al maar weer boven!) alcohol.
Maar de overgrote meerderheid geraakt er niet aan verslaafd. Ik gebruik al meer dan 35 jaar af en aan cannabis. Soms jaren aan een stuk wel, nu bv. al bijna een jaar niet. En als ik binnenkort weer eens de kans krijg steek ik weer vrolijk een joint op. Om dan misschien weer maanden niet te blowen. Of net wel. Wie weet. Nooit last gehad van verslaving.
Verstandig omspringen met de dingen heet dat. Moet je ook met (excuses!!) alcohol doen. Of met pillen. Of met gokken. Of met over excuses beginnen...


Toch ongelooflijk dat elke blower direct een 'druggebruiker' en een 'verslaafde' wordt genoemd eh?
Iedereen die al eens een (excuses!!) een pint drink is dat evenzeer.
Maar gooi dat in de groep en de massa kijkt je aan alsof je in hun rapen gescheten hebt.

En nu terug over naar de 'excuses'. Of toch minstens vooral niet antwoorden of ingaan op de grond van de zaak.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden