Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door M.V.B.
 bedoel dat de zaken JOODS bleven en niet joden kwamen niet in de ondernemingen, geld werd idd van iedereen aanvaard zowel van duitsers,fransen enz...
maw joden versterkten hun positie met idd niet joods geld, is toch geen mythe iedereen weet dit!?
Is te veel om over te vertellen, breuk tussen het orthodoxe judaïsme en de joden die zich assimileren, ze voelden zich duitser of fransman en stonden in de frontlinie van de industriële revolutie. Conform aan hun ethiek namen de joden initiatieven en stonden aan de basis van grote ondernemingen als ICI,AEG,De Beers,Havas,Reuter,Citroën,Rotschild,...
-19 eeuw karl marx.......
-En de 20 eeuw waar de joden het opnieuw moesten ontgelden.Werden verantwoordelijk gesteld voor de economische recesie die volgde op
de beurscrash in 1929.
-Afkondiging vande wetten van neurenburg en iedereen weet wat er volgde.
|
M.V.B., u had het over 75% van de economie. Dat is een mythe. U probeert deze mythe te bevestigen door:
1. Te beweren dat 'iedereen dat weet'.
2. Door een aantal grote ondernemingen op te sommen waarvan u zegt dat Joden aan hun basis stonden.
Ik ga met u niet in discussie gaan of de genoemde ondernemingen inderdaad 'Joods' waren (in de zin die u opgeeft).
Het probleem is dat ik voor zowat elk 'volk' wel een aantal grote ondernemingen kan opsommen waar ze aan de basis van stonden.
Hoe u aan de 75% van de economie komt,
dat wilde ik weten.
Joden waren in bepaalde sectoren oververtegenwoordigd (ik denk in de grootdistributie). In andere sectoren waarschijnlijk ondervertegenwoordigd.
Maar 75% van de economie in Joodse handen?