NU,de 15e februari schat ik de kans (voor een week ver gekeken) op 0%
We mogen nooit vergeten dat er nooit gekozen wordt voor een regering maar voor een parlement.Er is een Belgisch Parlement in sessie,en die zouden,met meerderheid(ik vermoed 2/3de) zichzelf werkloos moeten stemmen om nieuwe verkiezingen te triggeren.
Dat is nu nog steeds een sprong te ver.
Eigenlijk is hier de kans voor de "verkozenen des Volkes" om de huidge "uitgaande Regering" en speciaal de interim-Premier te steunen in het opstellen van tijdelijke budgettering.
En er is geen behoefte aan "grapjes" met "kamerbreed" wetjes stemmen om belastingsgeld te verkwanselen aan "leuke dingen voor de mensen"...
We WETEN waartoe dat leidt,het gedrag van vorige generaties volksvertegenwoordigers is nu integraal deel van onze staatsschuld en mede-oorzaak van de immer groeiende problematiek van het vormen van enigerlei Regering of zelfs stadsbestuur....(ook Vlaamse- en Waalse - regeringen zijn niet binnen de paar weken na verkiezingen meer gevormd),vergeten we dat niet.....het probleem van de financiele molensteen veroorzaakt door de "fun"-generatie zit nu overal!
Laatst gewijzigd door kelt : 15 februari 2020 om 17:15.
|