vervolg, en betreft CO2-vermindering door diesels te bevoordelen blijkt een dikke fabel te zijn als men het werkelijke CO2-uitstoot in de praktijk gaat vergelijken:
Citaat:
https://www.sciencedirect.com/scienc...295?via%3Dihub
Highlights
• Diesel cars had much higher CO2-equivalent emissions than petrol cars until the year 2001.
• From 2001 to 2015 CO2-equivalent emissions from new diesel cars and petrol cars became hardly distinguishable.
• Difference in modelled CO2-equivalent emissions between 1995 and 2015 and a scenario for the same period avoiding the diesel car boom is negligible.
• An advanced mitigation scenario would have been able to achieve a 3.4% reduction in total CO2-equivalent emissions.
• The European diesel car boom was ineffective at reducing climate-warming emissions from the European transport sector.
|
Bevestigt door andere studies:
https://www.solarify.eu/2018/11/10/6...ventions-ende/
Levenscyclus incl biodiesel B7 maken het niet beter integendeel: (zelfs die 4% mag je terug aftrekken, maakt niet veel uit)
https://cleantechnica.com/2017/09/21...ol-cars-study/
https://www.transportenvironment.org...nus-horribilis