Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2020, 17:00   #54
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

vervolg, en betreft CO2-vermindering door diesels te bevoordelen blijkt een dikke fabel te zijn als men het werkelijke CO2-uitstoot in de praktijk gaat vergelijken:

Citaat:
https://www.sciencedirect.com/scienc...295?via%3Dihub

Highlights

• Diesel cars had much higher CO2-equivalent emissions than petrol cars until the year 2001.

• From 2001 to 2015 CO2-equivalent emissions from new diesel cars and petrol cars became hardly distinguishable.

• Difference in modelled CO2-equivalent emissions between 1995 and 2015 and a scenario for the same period avoiding the diesel car boom is negligible.

• An advanced mitigation scenario would have been able to achieve a 3.4% reduction in total CO2-equivalent emissions.

• The European diesel car boom was ineffective at reducing climate-warming emissions from the European transport sector.

Bevestigt door andere studies:
https://www.solarify.eu/2018/11/10/6...ventions-ende/

Levenscyclus incl biodiesel B7 maken het niet beter integendeel: (zelfs die 4% mag je terug aftrekken, maakt niet veel uit)



https://cleantechnica.com/2017/09/21...ol-cars-study/

https://www.transportenvironment.org...nus-horribilis

Laatst gewijzigd door Micele : 20 februari 2020 om 17:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden