Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak
Dat dacht ik er ook al van.
Je grenzen potdicht maken, dat is een utopie.
Weet je hoeveel duizenden kilometer grens er gesloten zou moeten worden ?
Zoiets kan je gewoonweg niet.
Trouwens Merkel heeft de grenzen niet open gezet, die stonden al lang open.
Alleen heeft zij het hen wel nog wat gemakkelijker gemaakt. Opvang enzo.
En wat doe je als ze net voor de grens komen te staan ?
Ze laten verhongeren ? Neerknallen ?
Dat kan je dus ook niet. Mensenrechten enzo...
Ik heb het hier ook al meermaals, tot vervelens toe mss, al gepost.
Je moet het probleem aan de bron aanpakken en zorgen dat ze niet vertrekken of beter, dat ze niet hoeven te vluchten.
Dat is natuurlijk ook een groot probleem, maar wel eentje dat min-of-meer controleer- & beïnvloedbaar is.
|
Willen ze dat wel?
Ik schreef ook al tal van keren dat dat het probleem aan de bron moet aangepakt worden (with a little help from some 'friends') maar er is geen mens die dat in gang wil steken daar het voor bepaalde figuren nog steeds *kassa*kassa* is ze binnen te sluizen in de EU.
Het is al bijna vergelijkbaar met de tonnen drugs die de wereld 'rondreizen', dat heeft men ook nog steeds niet in de hand totaal geen vat op.
U mag het mij niet kwalijk nemen maar ik heb er echt géén goed oog in die blijvende kwalijke toestroom naar de EU toe of zijn er mensen die omvolking in de hand willen werken?
p.s.
Gisteren in border control Spain was er nog een duidelijk voorbeeld van hoe mensensmokkelaars te werk gaan.
Met een Jet-ski van Marokko naar Spanje.
Na een tijd vielen ze met zijn drieën van de jet-ski maar eisen wel dat ze dan geholpen moeten worden.
Kassa*Kassa!!!
FROM MOROCCO TO SPAIN IN 30 MINUTES: HOW A CRIME GROUP SMUGGLED MIGRANTS AND CANNABIS ON JET SKIS