Los bericht bekijken
Oud 10 maart 2020, 12:49   #199
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Blijkbaar net niet want ge begint meteen met een zijdelings parcours te bewandelen

allemaal zaken die ik dus vooraf exclusief heb gesteld en niet als argument heb gebruik (tenzij als counter op jouw norm-argumenten) sleurt gij er dus bij
Flink zo schat

Dán zou het net geen "akkoord" zijn...ook dat heb ik je al gezegd

En ik heb een geweldige hekel aan mensen die denken dat ze onder het mom van potentiële slachtoffers moeten gaan rommelen met zelfbeschikkingsrecht

Dat is blijkbaar vooral een probleem voor jou want gij denkt dat er zoiets bestaat als absolute normen om iets een correctie en verminking te noemen terwijl dat net een subjectief begrip is

Ik gaf je reeds een voorbeeld uit de praktijk van hoe ver het kan gaan : Magda Wolters
Of stond die onder sterke sociale en culturele druk om haar dicht te laten naaien

En ja hoor hier hoor ik je weer van ver afkomen:
Dat is niet hetzelfde als een clitoris afsnijden

Dat is stropop die ge dan zelf geïntroduceerd hebt en enkel betrekking heeft op de ernst of onomkeerbaarheid van de ingreep terwijl een eenvoudig tegenvoorbeeld aangaf dat dat blijkbaar geen argument is

Ge blijft rond de pot draaien hé

De stelling is dat eenieder vrij zou moten zijn daarin hoever zij of hij wilt gaan zolang dat het uitdrukkelijk haar of zijn wens is

Antwoord daar nu eens op ipv van zijsporen te bewandelen
Het is ontstellend te mogen lezen dat u weigert de discussie ten gronde te voeren.
Ik denk dat u ook heel goed weet dat Magda en het SM verhaal los staan van de discussie, omdat dit een grote uitzondering was, die niet binnen deze discussie als argument kan dienen. SM is niet waar het hier over gaat.
Dus opnieuw, legt u eens uit wanneer de gemiddelde vrouw akkoord zou gaan om haar clitoris weg te snijden en schaamlippen dicht te naaien?
Wanneer zou ze die " wens " hebben?
Welke vrouwen zien genitale verminking als " het uitvoeren van hun zelfbeschikkingsrecht"?

Onderbouw uw stellingname maar eens...
alice is offline   Met citaat antwoorden