Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P.
Familiair met de uitdrukking: "Put your feet where your mouth is?" Ik deed dat ook al een hele tijd geleden.
Correctie: alleen van regio, he. Paperassen behouden.
|
Benieuwd of ik zal kunnen verhuizen dit jaar nog. De coronacrisis zal een jaar duren, geen maand. Daarvan ben ik overtuigd. En België gaat binnenkort hoogstwaarschijnlijk de grenzen dichtgooien. 400 m verwijderd van het land waarin ik werk is nog steeds 400 m te ver. Jammer dan.
Belgen zeggen twee maanden als we ons best doen. Vergeten die soms dat het virus over heel de wereld verspreid is? Ik zie het zo terug de kop op steken eens de maatregels versoepeld worden. Productie zal ook moeten blijven draaien. Gradueel zullen veel mensen besmet raken. Het beste wat we kunnen doen is de top van de huidige curve bereiken en de restricties streng houden. Terug wat versoepelen, terug verstrengen etc...Totdat de sterkere onder ons een immuniteit opbouwen.
We zullen zien. Misschien kunnen we het toch baas. België en Nederland verschillen radicaal van visie hier en de Belgische media negeren mooi Mark Ruttes speech van gisteren. Ik vraag me af hoe die onthaald zou worden bij ons.
https://www.youtube.com/watch?v=D3QPmphUK_M
Ik vrees dat de Belgische overheid erg wantrouwig jegens Nederland zal worden en meer de Franse aanpak over zal nemen, terwijl Nederland de Duitse visie volgt. Erg vervelend als je werkt in Nederland en woont in België. Liefst zou ik daar wonen. Verhuizen is echt een langdurig proces en zeker gecompliceerd door de crisis.