Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Voltian
Verder, uw bezorgdheid over de supply-chain is tot op zekere hoogte terecht, maar ook overdreven. Het is nogal evident dat overheden gecontroleerd sectoren/productie sneller terug kunnen activeren. Er is een evident verschil in het belang van de voedsel supply chain en entertainment/sportwedstrijden bvb.
|
Kijk, onze "overheden" kunnen zelfs nog geen drie weken vooruit denken. Ik zie dat heel hard in Frankrijk, maar ik ben er niet zeker van dat de Fransen uitzonderlijk domme politici hebben, die veel idioter zijn dan de politici elders. Ze zijn wel bijzonder dom, maar ik denk dat de selectie procedure van staatsbeslissers bijzonder efficient is in het plaatsen van (schijnbaar) domme mensen op beslissingsplekken.
Maandag gaat Italie in lockdown, en gaat Macron naar de opera, om te tweeten dat "het leven verder gaat". De regering en al haar trawanten hebben gans de tijd volgehouden dat het ondenkbaar is om zoiets in Frankrijk te doen, en gans de economie omzeep te helpen. Dinsdag stelt hij een wetenschappelijke raad samen, en die komen hem donderdag briefen over wat er gaat gebeuren. De donderdag morgen stond de minister van onderwijs nog te hameren dat het ondenkbaar zou zijn om alle scholen te sluiten. De donderdag avond zegt Macron dat alle scholen dicht gaan, dat men telewerk moet verkiezen. Zaterdag komt de eerste minister zeggen dat alle plaatsen van sociaal contact dicht gaan maar dat de gemeenteverkiezingen doorgaan. Men vraagt of er een lockdown komt, dat wordt ten stelligste ontkent. Maandag avond komt Macron op TV vertellen dat er een zachte vorm van lockdown komt. Dinsdag zijn we allemaal in huisarrest.
Dit is gewoon paniekvoetbal, meer niet. Omdat alle dokters hem zeggen dat de ziekenhuizen, net als in Italie en in China in 't begin, overdonderd gaan worden.
Kondigt-ie 2 weken lockdown af.
Iedereen weet ondertussen dat het 6 maanden of jaren zal zijn. Dus, nee, die mensen weten niet wat ze doen maar ze doen het toch.
Citaat:
Goed, willen we een weddenschap placeren? Ik gok dat elementaire goederen (zoals WC-papier bvb. hahaha) binnen 6 maanden en binnen een jaar nog steeds courant beschikbaar zullen zijn. Gij niet P.?
|
Nee. Want als ik wed, ben ik altijd de pineut. Wat ben ik met die weddenschap te winnen, als ik aan het omkomen ben van ontbering ?
Ik hoop van harte dat het NIET zal gaan zoals ik vermoed. Maar ik zie niet in hoe, tenzij:
1) men in de bestaande farmakopee toevallig een middel Kans is dat we NADIEN in een soort van Soviet unie zullen zitten waar we niet doodgaan van honger, maar dat is het ongeveer.