Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2020, 01:42   #111
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
'n Verpleegster.

Verzorgend personeel dat op de eerste rij van besmettingsgevaar staat, letterlijk in levensgevaar zou kunnen verkeren, om anderen te helpen, te verzorgen, waarschijnlijk doodop na 'n uitputtende dienst, ook mentaal omwille van de gevaren.

Compassie, nee dat ken jij niet, net zomin als empathie.

Dat heeft 'n naam.

In tijden van nood, oorlog, crisis zoals deze, komt vaak 't beste naar boven bij velen, solidariteit, behulpzaamheid, uitkijken voor mekaar...ik heb al heel wat acties op poten zien zetten ondertussen.

Maar bij velen komt ook 't allerslechtste naar boven.

Jij hoort althans niet bij de eerste groep.

Geen wonder dat je loopt te janken dat je al je hele leven sociaal geïsoleerd leeft.
Dat ligt echter niet aan alle anderen zoals je jezelf wil wijsmaken.

Doe eens wat aan introspectie/zelfreflectie.
Ach ,ooit heb ik via mijn dochter het madammeke een job aangeboden,alle mogelijke excuses kwamen daar bij om er toch maar onderuit te kunnen kronkelen...

Mijn schoondochter én mijn schoonzoon werken allebei in ziekenhuizen,zij worden momenteel tot het uiterste geprest om zoveel mogelijk bijstand te verlenen ,en dit terwijl hun eigen gezondheid zo mogelijk nog meer op het spel staat dan de patiënten die zij verzorgen....

Mijn zoon werkt als verantwoordelijke in de distributiesector,en die klopt momenteel ook al werkdagen van 12 uur om de boel te kunnen blijven bevoorraden....

En dan komt dat madammeke hier zowat lachen met alles en iedereen...

Zulke egoïsten wens ik gelijk covid-19 toe....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden