Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2020, 18:54   #42966
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Percentueel zijn er wel meer coronadoden in Nederland dan in België, maar Nederland blijft goede cijfers hebben in vergelijking met ramplanden als Spanje of Italië. Het feit dat de Nederlandse ziekenzorg volgens een Zweeds onderzoek hoger aangeschreven staat dan de Belgische is niet wegens hun inensieve zorg vermoed ik. Nederland scoort veel beter in het verantwoord voorschrijven van antibiotica in tegenstelling tot België. Het zijn zulke factoren. De Belgische intensieve zorg is waarschijnlijk wel degelijk beter.
Alles is nog onder controle en Nederland bereid zich voor een capaciteit van 40.000 zieken aan te kunnen indien het ooit zo zal pieken (te mijden). Wel vind ik Premier Rutte radicaal in zijn beslissing i.p.v. af te wachten. Beslissingen van nu zie je pas over 10 tot 15 dagen. Ergens is het wel interessant dat België en Nederland, twee vergelijkbare landen, een andere strategie hanteren.

In mijn werkomgeving heb ik beslist meer kans Covid-19 ooit op te lopen dan niet, al ben ik nog zo voorzichtig. Mensen die maar licht ziek zijn mogen niet werken, echter. Ik mag hopen dat mijn symptomen mild zouden zijn, want het is een erg pijnlijke ziekte voor de erge gevallen met permanente longschade. Van wat ik gezien heb zijn mensen met een sterk afweersysteem diegenen die het hardst afzien. Veel artsen sterven eraan omdat zij een sterkere ontstekingsreactie vertonen.Verder ook mensen met een erg zwak afweersysteem.

Indien ik Nederlander zou zijn, zou ik persoonlijk niet voor Rutte stemmen. Ik ben van mening dat hij vooral aan geld denkt boven het menselijk belang als typische liberaal. Wel ben ik ervan overtuigd dat Nederlanders tijdig op de rem zullen duwen en zich hierdoor kunnen worstelen
Tja, Rutte is een liberale vrijbuiter, maar wanneer de aantallen te groot worden om nog verzorgd te worden dan zal hij toch verder ingrijpen. Dat is zover duidelijk. Vandaag is bezoek aan instellingen voor ouderen niet meer mogelijk met uitzondering voor de stervensfase.
Stapje voor stapje gaat het verder....

Laatst gewijzigd door edwin2 : 19 maart 2020 om 19:11.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden