Los bericht bekijken
Oud 19 maart 2020, 20:36   #527
Pandareus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Ja, voor 6 maanden over één onderwerp dus.

Ik ben geen politiek ziener, maar ik verwacht ook nadrukkelijk nog een aantal discussies in de coulissen over welke bevoegdheden daar nu precies allemaal onder vallen, 'de coronacrisis'.

Mag de voor-meer-dan-driekwart liberale regering bijvoorbeeld naar eigen goeddunken de economische fallout van de crisis regelen, en gaat de PS dat allemaal minzaam ondergaan?

Een volwaardige regering was oneindig veel beter geweest.
Ook hier : volledig akkoord met jou.

Ik ben vanaf het begin voorstander geweest van Paars-Geel, toen dat niet mogelijk bleek Paars-Geel-plus de tsjeven. Vivaldi is nooit mijn keuze geweest, en dat is wat we nu de facto krijgen of tenminste gaan krijgen met 6 maand vertraging en een poppenkast van 6 maand.

Maar als de 2 toppers, Magnette en De Wever echt niet voorbij hun onnozele spelletjes raken, tja, dan is het maar zo. Dan krijg je een zuiver machtsspelletje dat Magnette (deze keer) heeft gewonnen. Maar propere politiek is het niet. Magnette heeft zijn woord ingetrokken en is dus een leugenaar. Anderzijds, als het waar is dat de Grote Leider echt nog zat te pokeren met Theo Lawijt als vice-premier, of lulkoek rond artikel 195, dan leverde hijzelf de munitie met dewelke men hem executeerde. Zo maakt het men zijn tegenstanders wel heel erg gemakkelijk.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden