Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus
Ik heb me blijkbaar vergist : ik dacht dat dit een ernstige discussie was. Moest ze dat zijn, zou je niet spreken over een cordon. Het cordon is tailormade om de fascisten van het Blok te neutraliseren, is trouwens een initiatief van het VP waar het federale niveau niets mee te zien heeft. Toch maak je er (bewust ?) een ratatouille van...
Dat politici en partijen elkaar demoniseren is show, en heeft niets te zien met Francken zijn probleem. Dat is dat hij zich zijn onnozele getweet 365 op 365 profileert als een hardcore PhDW kloon. Welke politicus/partij wil op de duur nog samenwerken met iemand die zo te keer gaat ? Als je zijn communicatie bekijkt en die vergelijkt met die van Fuhrer Van Grieken, dan is die laatste een softie.
Dat hij inhakt op PS hoort bij het spel, PS hakt ook in op N-VA.
Maar ik kan enkel vaststellen dat een N-VA politicus zoals Jambon perfect aanvaardbaar is bij de andere partijen, terwijl ze zich distantiëren van de figuur Theo Francken.
|
Indien Jambon de federale onderhandelingen leidde, vermoed ik dat we al lang een paars-gele regering hadden.
Men onderschat aan Vlaamse kant hoeveel afkeer men in Wallonie heeft van Dewever & Francken. Toch onder linkse partijen, en tzijn die partijen die aan tafel zitten. Francken wordt beschouwd als een regelrechte fascist en Dewever als "de man die ons al 10 jaar vernedert".
Jambon heeft veel goodwill gekocht tijdens zijn tenure als minister in de federale regering.