Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2020, 15:27   #4
schaakspeler
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
'...Russische staatsmedia en pro-Kremlin nieuwssites verspreiden massaal desinformatie over het coronavirus, waarschuwt de Europese Commissie. Het doel zou zijn om de crisis te verergeren door het vertrouwen in de gezondheidszorg en in westerse regeringen te ondermijnen. Dat staat te lezen in een rapport van de Europese diplomatieke dienst dat VRT NWS kon inkijken. Ook de Verenigde Staten en Oekraïne beschuldigen intussen Rusland. ...'

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/03...in-het-westen/

En ergens sta ik hier niet écht stom van....
Ander citaat:
Citaat:
Peskov wijst erop dat volgens hem specifieke voorbeelden ontbreken. "We hebben het opnieuw over enkele ongegronde beweringen die in de huidige situatie waarschijnlijk het gevolg zijn van een anti-Russische obsessie", aldus Peskov.
Daarin heeft de man wellicht gelijk. De VRT geeft trouwens ook geen vernietigende voorbeelden.

Ik heb al langer de indruk dat het westen in Poetin de ideale zondebok heeft gevonden. Idem wat China betreft.
Het lijkt mij logisch (en logica vind ik een betrouwbare vriend) dat vijanden broodnodig zijn voor het militair-industrieel complex.
Er lopen veel staatshoofden rond die meer terechte kritiek verdienen ... maar die zitten helaas sinds jaar en dag in ons kamp.
schaakspeler is offline   Met citaat antwoorden