Los bericht bekijken
Oud 21 maart 2020, 07:49   #3
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Vanmiddag de boodschap van Romelu Lukaku die 100 000 euro schenkt aan het overbezette ziekenhuis in Bergamo. Maximumcapaciteit is er quasi bereikt en nieuwe materialen zijn hoognodig. Nieuwe patiënten kunnen niet geholpen worden.

We geven miljarden aan economische vluchtelingen waar de bevolking amper affiniteit mee heeft. Maar geeft de Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt.

Ik las zonet dat Prada, Giorgio Armani en Moncler miljoenen euros doneren. Maar van de EU heb ik nog niks gehoord
En wat kunnen ze met dat geld doen ?

Gaan de Italianen zich dan correcter gedragen ?

Het enige wat hen kan helpen is de piek te verspreiden door in hun kot te blijven en wie ziek is te isoleren.

Citaat:
Maar bij het door de bevolking opvolgen van de decreten waren de verschillen groot. De Italiaanse democratie is geen Chinese partijdictatuur en de gezagsgetrouwe Chinezen die je met drones kunt achtervolgen zijn geen losbandige Italianen die wel een spelletje durven spelen met de overheid. Het virus verkiest de laatsten, zo blijkt nu. Daar komt bij dat Italiaanse families traditioneel met meerdere generaties samenwonen of in ieder geval in de buurt, wat verspreiding bevordert. Sommige Italiaanse bejaarden zouden ook veel eigenzinniger zijn dan Chinese generatiegenoten en liever rustig thuis doodgaan dan verkassen naar de hectiek van het ziekenhuis. In Spanje is het overigens niet anders. De verwachting is dat dat land Italië nog gaat inhalen. Ook in Spanje keek men eerst de kat uit de boom en besloot daarna tot de lockdown waarbij niemand zonder geldige reden nog de deur uit mag.
dpg is offline   Met citaat antwoorden