Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic
Nee, de EU betaalt ze niet. Er stond "we" geven. We = de belastingbetaler. De EU loodst ze hier massaal binnen TEGEN de wil van de bevolking van zowat elke gemeente in. Waardoor het euroscepticisme groeit en Vlaams Belang terecht de grootste partij van het land is. (30% in huidige peilingen)
|
De EU loodst ze helemaal niet binnen. Dat verzint u gewoon.
Citaat:
En vervolgens is het de burger die de rekening betaalt. Of komen de miljoenen extra euro's steun die tante Maggie vorige week goedkeurde toch niet van de belastingbetaler?
|
En wat heeft dit te maken met de EU? Niets, wat doet het dan in een topic dat u zelf de titel 'Waar is de Europese hulp voor Italië?' geeft? Niets. Want als u 'Europa' als geografisch concept gebruikt, is het totaal onzinnig om van een geografische entiteit 'hulp' te verwachten. Een beetje zoals het onzinnig is om te vragen 'wat doet Iberië voor Italië'.
Citaat:
De EU coördineert dus financiële steun door de belastingbetalers aan asielzoekers, maar niet aan geboren Europeanen die in nood verkeren.
|
De EU doet dat helemaal niet. Dat vindt u uit.
Citaat:
Theo Francken ergert zich dood aan het feit dat hij veroordeelde Syriëstrijders niet het land uitgezet krijgt door toedoen van de EU. Het is door dit soort zaken dat veel mensen er een hekel aan hebben.
|
Ik denk dat u de Raad van Europa verwart met de EU.
Citaat:
En nota bene, voor een jurist of iemand die wetsartikelen citeert, zou het duidelijk moeten zijn dat de begrippen "EU" en "Europa" totaal geen synoniemen zijn. Maar je gebruikt ze wel zo. Ik heb een vreselijke hekel aan mensen die die termen door elkaar halen.
De Europese Unie is een politieke unie. Europa is het geheel van individuele landen dat samen Europa heet, volledig los van de politici die in de EU zetelen. Mijn titel "waar is de Europese hulp" slaat dus niet eens op de EU. Wel op het geheel van de burgers in Europa die op gelijk welke manier kunnen helpen. Ongeacht of dat via belastinggelden of individuele donaties verloopt.
|
U had het helemaal niet over individuele burgers, want u stelde de vraag "Maar geeft de
Europese Unie eigenlijk geld aan dit soort ziekenhuizen? Of zijn er andere steunmaatregelen? Ik denk dat de gemiddelde belastingbetaler hier graag voor betaalt." En dan achteraf doen alsof u het niet over de EU had