Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha
ik zou je toch maar eens laten testen
Want pas op ... 't schijnt dat dat op en neer gaat...voor dezelfde prijs lig je volgende week in ic
|
Kijk, ik dacht dat het logisch was dat men mij zou testen, daarom belde ik ook. Niet om in paniek te slaan, maar omdat er zogezegd in Grenoble toen geen gevallen waren (de week daarop hadden ze er 23).
De collega van wie ik het betrapt heb, speelt in een rock band, en hij heeft het van zijn bassist betrapt die ziek als een hond toch een concert is gaan geven in 't stad in een café met hem...
Je kan niet zomaar "testen", je moet daar een voorschrift voor hebben. En er zijn niet genoeg tests, en de officiele politiek hier is nu om enkel maar "therapeutisch" te testen.
Trouwens, ik hoest nog altijd. Maar ik hoestte daarvoor al 3 weken, daarom was ik in behandeling voor een bronchitis. Ik heb dat geregeld: als ik een zware verkoudheid opdoe (een begin februari) dan heb ik nadien vaak een bronchitis die een maand aansleept. Dat ging beter en beter met die behandeling, tot ik dat ding betrapt heb, en mijn longen uitgehoest heb die weekend.
Ik heb van de arts die dacht dat ik griep had, een cortisone inhalatie voorgeschreven gekregen, maar ik heb die stopgezet een paar dagen later, toen ik las dat cortisone bijzonder gevaarlijk is met covid-19. Maar mijn hoest was al serieus gekalmeerd, ik hoest vooral veel 's morgens, of als ik buitenkom en er frisse lucht is. Maw, ik hoest "een beetje".
Citaat:
Maar dat brengt me op het volgende punt
Is het geen goed idee dat we de genezen verklaarde personen met een soort merkteken ( jodenster maar dan in positieve zin ) voorzien ?
Zo kunnen/mogen die mensen zich vrijelijk tussen het volk begeven als buffer
|
Kijk, het probleem is dat de test enkel werkt als je veel virussen hebt. Als je genezen bent, heb je normaal gezien niet veel of geen virussen meer. Je hebt dan wel anti-lichamen, maar ik denk niet dat daar al een test voor is.
En men weet ook niet hoe goed de immuniteit werkt. Misschien kan je het wel een tweede keer opdoen. Meestal heb je dan veel mildere symptomen. Met griep is dat ook zo. Vandaar dat het vaccin "niet werkt" in 30% van de gevallen, je kan toch griep hebben, maar die lijkt dan meer op een verkoudheid. Ondertussen propageer je ze wel.