Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve
Juist ja. 10 miljoen Amerikanen dood. 4% dood. is dat erg ? Er schieten dan nog altijd 240 miljoen Amerikanen over, en de meeste doden zijn inactieven. Wat is daar zo economisch dramatisch aan ?
Op een maand of twee is dat voorbij.
Dus nee, ik zie niet waar het probleem zit met "do nothing".
Bovendien is die schatting waarschijnlijk overdreven. Maar zelfs als ze dat niet is, is daar niks dramatisch aan, aan 10 miljoen Amerikanen dood. Want ik zeg het, onder de actieven zal dat een stuk minder zijn. Waarschijnlijk zijn er dan 8 miljoen ouderen, en 2 miljoen actieven dood. De Amerikaanse economie gaat dat amper merken. En jongeren gaan erven. Ik zie het drama niet.
De bedoeling is niet om het aantal doden te minimaliseren op korte termijn he. De bedoeling is om de welvaart van de levenden zo hoog mogelijk te hebben.
Ik denk dat eens die 10 miljoen Amerikanen binnen 2 maanden dood zijn, de welvaart van die 240 miljoen anderen veel minder zal aangetast zijn dan wanneer ze in lockdown gaan.
|