Los bericht bekijken
Oud 25 maart 2020, 17:41   #5
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.433
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Meestal is er in een verlichtingspaal te weinig vermogen aanwezig om er een laadpaal aan te koppelen.
Vermogen genoeg voor traag te laden = 3 kW tot 4,6 kW max?

Dat systeem bestaat trouwens al vele jaren.

Laden er minder wagens op dan is het vermogen zelfs hoger:

Citaat:
https://www.groen7.nl/met-een-lantaa...je-ev-opladen/

Met een lantaarnpaal je EV opladen

Door stekkerkoning op 24-06-2017

De belangrijkste nadelen zijn de noodzaak om een laadkabel bij Ubitricity te betrekken en de oplaadduur. Er zit geen intelligentie in de lantaarnpaal, dus het gebruik van een laadkabel met een kastje met regeleenheid is noodzakelijk. Op wat voor tijd gerekend moet worden om een accupakket weer helemaal vol te krijgen is niet duidelijk. Er kan op één fase worden geladen met een maximaal vermogen van 4,6 kW, een waarde die lang niet altijd gehaald kan worden. (Via: Fully Charged op YouTube)

Laatst gewijzigd door Micele : 25 maart 2020 om 17:47.
Micele is offline   Met citaat antwoorden