Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Ik zou zo denken dat je met 90 miljoen euro per jaar en dit reeds 11 jaar lang, toch al "iets" had kunnen doen voor die provincie? Of volstaat het dat de beleidsverantwoordelijken x-aantal tijd op hun gat gaan zitten, de provincie compleet laten verloederen, om dan geld te krijgen?
Mijn vraag is : w�*�*rom is Henegouwen achtergesteld en een andere provincie niet? Aan wie of wat ligt het?
Tweede vraag : Waarom mag het Waalse Gewest op volstrekt legale wijze het prinicipe van "eigen volk eerst" toepassen, terwijl men in Vlaanderen voor deze GEDACHTE wordt veroordeeld?
|
Ja dat zijn goeie vragen natuurlijk, ... ik ken iemand bij ons op 't werk die daar woont, ... zij noemt da de brouse, ... zegt genoeg zeker, ... Veel oude industrie, en nooit deftig geïnvesteerd in nieuwe technologieën en dan ook wel wat een schoolachterstand vrees ik.
Zo lang de staalfabrieken en cokesfabrieken daar werkten, kon den arbeider daar aan de slag, nu die fabrieken leeg staan, zitten die mensen ook thuis, heelaas niet genoeg geschoold om iets anders te gaan doen...
Maar waar is het geld inderdaad naartoe, ... wel diegene die daar een bedrijfje gestart hebben zullen ongetwijfeld goed gesnoept hebben, ... En zoals dat met alle ontwikkelingshulp gaat zeker, wat hier aan de pollekes blijven plakken en wat daar aan de pollekes blijven plakken...
Nooit die documentaire gezien over de botrange, ? Wel dat is henegauwen in de jaren 90 ... verloederd, vuil , smerig, ...