Los bericht bekijken
Oud 27 maart 2020, 22:09   #90
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een vraag die ik mij stel: kan het zijn dat ze in Azie al meer zijn blootgesteld aan SARS achtige virussen, zelfs ongeweten, waardoor ze daar een soort basisimmuniteit hebben opgebouwd ?
Door die rare voedselgewoontes beginnen ze misschien een vleermuis-achtig immunsysteem op te bouwen.
Straks gaan ze ook nog kunnen vliegen.

Maar alle gekheid op een stokje, er kunnen natuurlijk verschillen in immuniteit zijn in verschillende gebieden door lang vervlogen epidemiën. Zo zou er in Europa een zekere weerstand tegen HIV geweest zijn, vergeleken met bijv. Afrika. Door de grote pest. De pest bacterie en het HIV virus gebruikten beiden een gelijkaardige structuur van het celmembraan. Door de grote uitroeiing van de pest hebben de overlevende Europeanen een celmembraan-mutatie met minder van die structuren. (Vaag ik weet het, maar meer details zijn wel terug te vinden op het web)

Maar meer waarschijnlijk lijkt me inderdaad de staalharde methoden waarmee de Chinezen hun provincies, steden en woonblokken hebben afgesloten, en misschien ook wat minder objectieve cijfers.
Ze zijn er nu blijkbaar wel door, maar ze zijn er ook een maand of twee voor de Italianen aan begonnen.