Los bericht bekijken
Oud 28 maart 2020, 01:43   #174
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Ik reken met woningen die ik ken.
Goed idee, zal tegen mijn huisbaas vertellen dat ik vanaf nu enkel reken volgens de woningen in uw persoonlijke anecdotes en enkel de huur van 1990+ inflatie betaal. Ik teken daar onmiddelijke voor!

Citaat:
reken daar dan de inflatie van gemiddeld 2% per jaar bij. En, weerom, ga je zien dat het aantal broden voor een woning niet veel is veranderd
Klopt niet, het gemiddelde 70 000 broodjes huis in 1990 is vandaag een 143 000 broodjes huis. Maw 2x hoger dan het zou zijn bij enkel inflatie.

Citaat:
Neen, die prijzen werden door 3 dingen bepaald. De torenhoge hypotheekinteresten uit de jaren 70 en 80
Juist omgekeerd, onder hoge krediet worden er minder huizen gekocht door mensen die er al 1 hebben aangezien ze minder aantrekkelijk zijn als investering. Goedkoop krediet is DE voornaamste reden waarom de huizenmarkten zijn veranderd van plaatsen om in te wonen naar een speculatiemarkt. Met als gevolg dat er nu massaal veel woningen nu gewoon leeg staan.

Citaat:
de inhaligheid van de overheid alswel de wens van de verkopers om geen verlies te maken op hun bakstenen spaarpot
Juist niet, als de overheid echt inhalig was zouden huizen minder aantrekkelijk zijn als investering.

Ja kan huizen van huisbazen moelijk nog "bakstenen spaarpotten" noemen als ze worden gekocht op krediet en afhankelijk zijn van huurders om die af te betalen. Als ge een veilige haven wilt voor uw geld koop dan obligaties.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 28 maart 2020 om 01:48.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden