Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
Ja, vaders ... ik herinner mij dat mijn pa mij eens een briefje van 20 frankskes gaf om voor hem sigaretten te gaan halen. De winkel bleek evenwel gesloten (het was op een zondag dus er was niet veel open die dag). Toen ik hem zei dat het gesloten was vroeg hij zijn geld terug. Ik wist toen niet dat ik dubbele zakken in mijn jeans had en kon dat briefje niet vinden op dat moment.
Laat het ons er bij houden dat ik vandaag de dag blij ben dat ik nog altijd normaal kan urineren.
|
Amaaaaaaaaaaai, uw vader was nog strenger dan de mijne!
Ik herinner mij dat mijn jongere broer toen hij 10j was in de garage een sigaret gerookt had. Hij vroeg mij: NN, niks tegen Pa zeggen he!
Natuurlijk zei ik er niks van maar: broer was zo stom geweest om zijn peuk gewoon op de grond te laten liggen......
Nu had mijn vader die peuk gevonden natuurlijk, en hij riep mij, mijn broer en mijn zus bij elkaar.
Hij vroeg: WIE heeft er hier een sigaret gerookt? -met die peuk in zijn hand.
Zus zei: 'ikke ni hoor'! Toen keek hij naar mij met zijn strenge blik brrrr maar ik zei niks, ik wilde mijn broertje niet verraden. Opeens hoorde ik mijn broer zeggen dat hij het gedaan had. Onze vader zei, heel kalm: ok!
Hij is toen het huis ingegaan en kwam terug buiten met een stuk of 10 sigaretten. Voor straf moest mijn broer die één voor één oproken, buiten in de tuin op een bankske.
Hij heeft nadien nooit meer een sigaret aangeraakt.