Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike
ik snap het nut van deze draad niet echt.
de Vlaamse regering beslist bij consensus, dwz dat er steeds een compromis gezocht wordt binnen de meerderheidspartijen om een besluit te nemen.
aangezien we in een particratie leven lijkt het me dat in het Vlaams parlement dezelfde meerderheid alles blindelings steunt.
Het enige wat volmachten zouden bevorderen is de snelheid van besluit. Zolang als alle partijen obligaat iets moeten zeggen (lees aflezen van een papiertje) dat soms al in de feiten achterhaald is, wordt er veel tijd verloren.
Bij het laatste parlementair debat heb ik me mateloos geërgerd aan het feit dat iedere fractie tijd aan het verliezen was met de mensen die de boel recht houden te prijzen.
Als ze het toch daar allemaal over eens zijn, waarom dan geen speech van de voorzitter in naam van ALLE fracties. Minuten tijd gewonnen voor de punten waar ze wel van mening verschillen.
mogelijks komen ze dan toe met de hun toegemeten tijd.
Dus volmachten hoeven niet echt als al die hoovaardigheidsbekleders die hun eigen graag horen zeveren, zich indien absoluut nodig, zouden beperken tot de essentie, en nog liefst van al stemmen zonder dat gezever.
|
Marc Devos vond, in de afspraak, dat de fed. regering geen volmachten nodig had.